No nākamā gada Rīgā sabiedriskā transporta vadītāji netirgos biļetes; pasažieri aicināti iegādāties koda biļeti viedtālrunī vai e-talonu iepriekšpārdošanā
No 2022. gada 1. janvāra pie Rīgas sabiedriskā transporta vadītājiem nevarēs norēķināties ar skaidru naudu un iegādāties vienreizējo brauciena biļeti autobusā, trolejbusā vai tramvajā. Galvaspilsētas sabiedriskajā transportā norēķini ar skaidru naudu tiks ierobežoti līdz minimumam. No visiem sabiedriskā transporta maršrutiem pie vadītāja biļetes iegāde ar bankas maksājumu karti būs iespējama tikai 22. autobusa maršrutā. Pasažieri aicināti plānot braucienus un iegādāties koda biļeti viedtālrunī vai e-talonu iepriekšpārdošanā vairāk nekā 400 dažādās tirdzniecības vietās visā Rīgā, piemēram, “Maxima”, “Narvesen”, “Circle K”, “Rimi” u.c. Sabiedriskā transporta vadītājs transportlīdzeklī izsniegs brauciena apliecinājumu personām ar I vai II invaliditātes grupu, kā arī transportlīdzekļa tehnisku bojājumu gadījumā.
Braukšanas biļetes iegāde transportlīdzeklī pie vadītāja saglabāta 22. autobusa maršrutā, ko lielākoties izmanto pilsētas viesi, kas nav Rīgas sabiedriskā transporta pastāvīgie lietotāji. Patlaban tiek pabeigti atsevišķi tehniskie jautājumi, lai tuvākajā laikā šajā maršrutā par braucienu pie transportlīdzekļa vadītāja ārvalstu pasažieri varētu norēķināties ar bankas maksājumu karti.
Izmaiņas biļešu iegādē uzlabos “Rīgas satiksmes” tramvaju, trolejbusu un autobusu vadītāju darbu, ļaujot pievērst visu uzmanību drošai transportlīdzekļa vadīšanai. Jaunā kartība arī palīdzēs novērst situācijas, kad vadītājam tiek iesniegta viltota nauda vai liela nomināla naudas zīmes, tā radot neērtības ar atlikuma izdošanu brauciena laikā. Tāpat tiks atrisināti citi jautājumi saistībā ar skaidras naudas apriti.
Analizējot pasažieru biļetes iegādes paradumus, lielākoties tās tiek iegādātas iepriekšpārdošanā un ieviešot koda biļeti, turpina pieaugt to pasažieru skaits, kas biļeti iegādājas viedtālrunī. Patlaban koda biļeti izmanto vairāk nekā 70 000 lietotāju.
Lai lietotu koda biļeti, sākotnēji viedtālrunī jāinstalē lietotne - “Rīgas satiksmes” vai “Mobilly”, savukārt personu apvienības “SP Grupa”, lietotne vēl tiek izstrādāta. Pēc lietotnes lejuplādes jāiegādājas biļete un, iekāpjot transportlīdzeklī, tā jāaktivizē, noskenējot kodu vai ievadot transporta identifikācijas numuru, kas ir redzams zem tā.
Lietotnē vienā reizē var iegādāties līdz 10 viena brauciena biļetēm. Iegādātās biļetes derīguma termiņš ir trīs mēneši. Plašāka informācija par koda biļeti pieejama šeit: https://www.rigassatiksme.lv/lv/biletes/koda-bilete/
Galvaspilsētā braukšanas biļetes iespējams iegādāties vairāk nekā 400 dažādās tirdzniecības. Precīzas biļešu iegādes vietas kartē aicinām aplūkot šeit: https://www.rigassatiksme.lv/lv/biletes/bilesu-tirdzniecibas-vietas/
Saziņai ar «Rīgas satiksmi» aicinām izmantot informatīvo tālruni 20361862, vai arī sūtīt e-pastu uz info@rigassatiksme.lv. Tāpat ar uzņēmumu var sazināties izmatojot mājas lapā www.rigassatiksme.lv esošo sadaļu «Sazinies ar mums», kurā ikviens elektroniski var iesniegt savu pieteikumu.